تاثیر هوش مصنوعی بر حرفه وکالت از نگاه همکار وکیل

یک وکیل دادگستری در یادداشتی که برای انصاف نیوز ارسال نموده به تاثیر هوش مصنوعی بر حرفه وکالت پرداخته ، که در ادامه بخشی از آن آورده می شود و برای خواندن متن کامل لینک آن را در انتها می آورم
حال فرض بفرمایید الگوریتم های پیشرفته جستجوگر بتوانند با بررسی لحظه ای همه قوانین و مقررات و بررسی همه حالات متصوره در زمان اندکی به پیچیده ترین مسائل حقوقی پاسخ دهند چه بر سر این همه وکیل می آید؟ آیا یک وکیل به لحاظ ظرفیت ذهنی و معلومات توانایی رقابت با هوش مصنوعی را خواهد داشت؟ یک وکیل چه مزایایی می تواند به هوش مصنوعی داشته باشد باید به چه مهارتهایی مجهّز گردد شاید عنصر مهر و عاطفه و همدلی مزیت وکیل بر هوش مصنوعی باشد اما اگر هوش مصنوعی بتواند با برنامه ریزی احساسات موکلین را درک نموده و به آنها واکنش نشان دهد موضوع چگونه خواهد بود؟
شاید برای مشاوره حقوقی و تنظیم قراردادها و امثالهم در آینده شانسی برای وکلا قائل نباشیم اما ممکن است بپنداریم وکیل در محکمه همچنان حر ف اول را می زند اما به این مساله هم نمی توان آنچنان امیدوار بود زیرا دقیق ترین لوایح احتمالا با کمک هوش مصنوعی تنظیم می گردد و بعید نیست که روز ی انسانها بتوانند از هوش مصنوعی در محاکم برا پیشبرد دعاوی خود یا دفاع در قبال آن از هوش مصنوعی بهره ببرند.
هرچند دور از ذهن به نظر می رسد ولی کافی است که جهان امروز را با یک قرن پیش که نه با بیست سال پیش مقایسه نمایید. انقلاب صنعتی و دیجیتال مرزهای شناختی انسان را جابجا کرد. هوش مصنوعی شاید بتواند چنین کند.
مطالعه متن کامل از ( انصاف نیوز
)

خواندن مطلب  توییت یکی از وکلای دادگستری در ارتباط با معرفی وکیل تسخیری برای سازمان مجاهدین خلق ( منافقین )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید